Implementation Guide for fælleskommunal informationsmodel
1.2.0 - release
This page is part of the KLCore (v1.2.0: Release) based on FHIR R4. This is the current published version in its permanent home (it will always be available at this URL). For a full list of available versions, see the Directory of published versions
Official URL: http://fhir.kl.dk/core/ValueSet/KLGeneralInformationFSIII | Version: 1.2.0 | |||
Active as of 2023-06-07 | Computable Name: KLGeneralInformationFSIII |
Generel information codes (observations) as defined by FSIII
References
This value set is not used here; it may be used elsewhere (e.g. specifications and/or implementations that use this content)
This value set contains 11 concepts
Expansion based on:
Code | System | Display | Definition |
F12 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Boligens indretning | En beskrivelse af boligens fysiske rammer og omgivelser, der har betydning for borgerens hverdagsliv og funktionsevne. |
F2 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Motivation | Drivkraften bag at borgeren handler på en bestemt måde eller går i gang med/opretholder en opgave/indsats. |
F6 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Uddannelse og job | Nuværende eller tidligere uddannelsesog/eller erhvervsmæssig baggrund. Fx folkeskole, erhvervsuddannelse og videregående uddannelse. |
F8 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Netværk | Personer som er tæt på borgeren, og som giver praktisk og/eller følelsesmæssigt støtte og omsorg overfor borgeren. Netværk kan være offentligt eller privat. Et offentligt netværk består af personlige hjælpere, sundhedspersonale og andre professionelle primært omsorgsgivere. Privat netværk er familie, slægtning, venner og bekendtskaber. |
F7 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Livshistorie | En beskrivelse af borgerens oplevelse af væsentlige begivenheder, interesser og gøremål igennem livet. |
F5 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Vaner | Regelmæssig adfærd som borgeren har tillært gennem stadig gentagelse og udførelse helt eller delvist ubevidst.Vaner er fx døgnrytmen, måden at blive tiltalt på, kontakt med medmennesker og relationer, måde at anskue verden på. |
F4 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Roller | De roller som er særligt vigtige for borgeren i forhold til familie, arbejde og samfund. |
F3 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Ressourcer | De fysiske eller mentale kræfter, som borgerenen i et vist omfang har til rådighed og kan udnytte. Fysiske kræfter kan fx være i form af fysisk sundhed og styrke. Mentale kræfter kan fx være i form af psykisk sundhed og styrke, herunder tanker og måder at forholde sig til situationer og andre mennesker på. |
F9 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Helbredsoplysninger | Helbredsoplysninger: Aktuelle eller tidligere sygdomme og handicap der har betydning for borgerens situation. Sundhedsfaglige kontakter: Medarbejder eller enheder indenfor sundhedsvæsenet borgeren er tilknyttet, fx øjenlæge, tandlæge, fodterapeut eller afdeling/ambulatorium. |
F1 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Mestring | Borgerens bevidste eller ubevidste håndtering af livet/sygdommen – både udfordringer og muligheder. |
F10 | urn:oid:1.2.208.176.2.21 | Hjælpemidler | Udstyr, produkter og teknologi som anvendes af borgeren i daglige aktiviteter, inkl. sådanne som er tilpasset eller særligt fremstillet til, implanteret i, placeret på eller nær personen, som anvender dem. (Inkl. almindelige genstande og hjælpemidler og teknologi til personlig anvendelse). |
Explanation of the columns that may appear on this page:
Level | A few code lists that FHIR defines are hierarchical - each code is assigned a level. In this scheme, some codes are under other codes, and imply that the code they are under also applies |
System | The source of the definition of the code (when the value set draws in codes defined elsewhere) |
Code | The code (used as the code in the resource instance) |
Display | The display (used in the display element of a Coding). If there is no display, implementers should not simply display the code, but map the concept into their application |
Definition | An explanation of the meaning of the concept |
Comments | Additional notes about how to use the code |